Aprofito que és època de bolets per fer alguna recepta amb aquest ingredient. Ja fa un mes, més o menys, que vaig anar a collir-ne. Les expectatives eren altes i vam tornar amb un bon cistell ple de camagrocs. És un bolet de tardor però podem trobar-lo des d’inicis de setembre fins ben entrat l’hivern. Es troben en terrenys calcaris i amb especial predilecció pels boscos de pi roig. Els trobarem formant grans colònies. Quan t’ajups i comences a collir-ne, no pares. I com que no pares llavors tornes a casa amb quilos de bolets i, és clar, el millor és congelar-los. Com?
Per conservar els camagrocs:
Netegem els camagrocs amb aigua i els hi traiem la terra que tinguin. Fregim els bolets amb una rajolí d’oli en una paella. Un cop estiguin fets, els anem guardant. Veureu que treuen molt suc, guardeu-lo perquè ens pot servir per fer després un arròs. Un cop fregits els deixem refredar i els posem en tuppers al congelador. Quan els vulguem fer servir els podem descongelar el dia abans deixant-los a la nevera i ens quedaran pràcticament com si els acabéssim de fregir. Podem consumir-los fins a 9 mesos després d’haver-los congelat.
Tenint en compte, doncs, tota aquesta informació ja podem començar amb la recepta d’espaguetis amb camagrocs. És una recepta molt senzilla i saludable.
TEMPS ESTIMAT: 35 minuts
INGREDIENTS (2 persones)
400 gr. d’espaguetis
1 all
1 ceba
200 gr. de camagrocs
Orenga
PREPARACIÓ
Tenint en compte que els camagrocs ja els tenia fregits i congelats, jo només els he hagut de treure del congelador i deixar-los descongelar. Fàcil.
Per tant he començat amb els espaguetis. Posem a bullir els espaguetis i quan trenqui a bullir hi tirem un bon grapat de sal i els espaguetis. Un cop estiguin fets els retirem de l’olla i els hi traiem l’aigua. Anem a per l’acompanyament dels espaguetis. Tallem a trossets l’all.
El posem a la paella a fregir fins que agafi una mica de color. Si creieu que hi ha massa all en podeu treure una mica que sinó es menjarà tot el gust dels camagrocs. En aquest cas, millor que en falti que no pas que en sobri.
Tallem la ceba a trossets petits.
Cap a la paella a fregir. Salpebrem.
Quan la ceba agafi color hi afegim els camagrocs. Remenem.
Quan la barreja estigui ben integrada hi afegim els espaguetis. Remenem i hi podeu afegir un bon raig d’oli i una mica d’orenga. Ja ho tenim a punt. Bon profit!