Sempre que compro plàtans haig de córrer perquè no se’m facin malbé. De seguida els tinc madurs i si no me’ls menjo van agafant aquell color negrós…Aquesta recepta va bé en aquests casos. Quan tens els plàtans que ja no s’aguanten és quan pots fer aquest plum-cake. De fet, no el feu amb plàtans que estiguin verds. Heu d’esperar una mica a que s’estovin o directament comprar-los ben madurs. I si hi afegim xocolata es converteix en la barreja perfecta. Fent recerca vaig trobar aquesta recepta del Monstruo de las Galletas i queda boníssima. Ja veureu que queda molt esponjós i no podreu parar de menjar-ne!
TEMPS ESTIMAT: 1 hora 30 minuts
INGREDIENTS
125 gr. de mantega
180 gr. de sucre
2 ous
200 gr. de plàtans (en el meu cas, dos plàtans)
200 gr. de farina
25 gr. de cacau en pols
5 gr. de llevadura Royal (una culleradeta)
75 gr. de xips de xocolata
Sal
Paper d’alumini
PREPARACIÓ
Pre-escalfem el forn a 180º. Barregem la mantega amb el sucre.
Hi afegim els ous un a un.
Afegim també els plàtans i ho triturem bé.
Ara és el torn de la farina tamisada. Un cop tinguem la barreja ben definida hi afegim el cacau en pols, les xips de xocolata, un polsim de sal i els 5 grams de llevadura. Barregeu les xips de xocolata en compte (amb una cullera).
Agafem el motlle de plum-cake i l’untem de mantega perquè no se’ns enganxi.
Ho posem al forn durant 1 hora…1 hora 15 minuts aproximadament. Quan hagin passat 40 minuts, si el plum-cake ja ha pujat i s’ha trencat una mica per sobre podem agafar paper d’alumini i tapar-lo. No el traiem del forn però. Ha de seguir fent-se fins que quan punxeu amb un escuradents surti net. Un cop estigui, el traiem, deixem que reposi, desemmotllem i ja el tindrem a punt. Bon profit!